H ιστοσελίδα αποθηκεύει μόνο τα απαραίτητα cookies για να λειτουργήσει σωστά. Με τη συγκατάθεσή σας θα χρησιμοποιήσουμε επιπλέον cookies: α. Για βελτίωση της περιήγησης (πχ. γλώσσα), επιλέξτε «ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΟΝΟ». β. Για ανάλυση της επίδοσης, λειτουργικότητάς της ιστοσελίδας και την προβολή εξατομικευμένου περιεχομένου, επιλέξτε «ΟΛΑ ΤΑ COOKIES». Για περισσότερες πληροφορίες και για να ανακαλέσετε τη συγκατάθεσή σας, πατήστε εδώ.

6 τρόποι διαχείρισης της τηλεργασίας

6 τρόποι διαχείρισης της τηλεργασίας

Στέλλα Παλαιολόγου

Βρείτε παρακάτω 6 απλούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν σε μια πιο αποτελεσματική εξ’ αποστάσεως διαχείριση των εργαζομένων σας. 


1. Μην ανησυχείτε μήπως δεν εργάζονται 


Δημοσιευμένες έρευνες δείχνουν ότι οι στερεότυπες εικόνες που έχουμε για έναν εργαζόμενο που - ενώ εργάζεται εξ’ αποστάσεως – στην πραγματικότητα βρίσκεται σε μια παραλία ή στον καναπέ με ένα φορητό υπολογιστή, είναι πραγματικά άδικες. Όπως αποδεικνύεται τελικά, οι άνθρωποι που εργάζονται εξ’ αποστάσεως δεν χαλαρώνουν. Με βάση τις έρευνες, η απομακρυσμένη εργασία περισσότερο βολική, τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους εργαζόμενους, ενώ εν τέλει αποδεικνύεται και περισσότερο αποτελεσματική. 


2. Μην περιμένετε να εργαστούν 9 π.μ. με 5 μ.μ.


Είναι λογικό να ζητήσετε από το προσωπικό σας που εργάζεται από το σπίτι να είναι προσβάσιμο για τις ώρες που επικαλύπτονται με τις ώρες γραφείου σας, αλλά μπορεί να είναι πιο παραγωγικοί εάν τους αφήσετε να εργάζονται όποια ώρα επιλέξουν. Προσοχή όμως: Αν αυτό το είδος ευελιξίας τους εμποδίζει να  εκτελέσουν τα καθήκοντά τους και να καλύψουν τις ευθύνες τους, τότε ίσως η ρύθμιση της εξ’ αποστάσεως εργασίας δεν είναι κατάλληλη για αυτές τις συγκεκριμένες θέσεις.


3. Να επικοινωνείτε με σαφήνεια και αποφασιστικότητα


Να ενημερώνετε τους εργαζομένους σας σε πια έργα χρειάζεται να αφοσιωθούν. Να αξιολογείτε το φόρτο εργασίας και την ικανότητα του κάθε εργαζόμενου να χειρίζεται το συγκεκριμένο έργο υπό τις τρέχουσες συνθήκες και να μετατοπίσετε τα έργα ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες.


4. Υιοθετήστε μηχανισμούς ελέγχου της εξ’ αποστάσεως εργασίας


Επειδή συνήθως δίνετε στους εργαζομένους σας, που εργάζονται εξ’ αποστάσεως, την ελευθερία να ορίζουν οι ίδιοι τα χρονοδιαγράμματα τους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχετε πλήρη επίγνωση σχετικά με το πόσες ώρες καταγράφουν και πότε μπορεί να τις καταγράφουν. Συμφωνήστε εκ των προτέρων μαζί τους ένα ξεκάθαρο πλάνο με σαφής ημερομηνίες παράδοσης της δουλειάς τους και απαιτήστε άμεση ενημέρωση για τυχόν καθυστερήσεις ή προβλήματα. Επιμείνετε για τον ίδιο ζήλο, την ίδια ποιότητα και τον ίδιο βαθμό επικοινωνίας. Μην παραλείψετε να υπενθυμίσετε στο προσωπικό σας να είναι ιδιαίτερα τυπικό και με τα διοικητικά του καθήκοντα και να μην τα παραμελεί, ώστε να έχετε τη δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των εργασιών και τον έλεγχο του κόστους εργασίας..   


5. Επιλέξτε την τηλεδιάσκεψη για να επικοινωνήσετε ουσιαστικά


Οργανώστε τηλεδιασκέψεις ώστε το προσωπικό να παραμένει κοντά στο γραφείο και να μην αποξενώνεται. Με τόσες πολλές δωρεάν και φθηνές λύσεις για συνομιλία με εικόνα και ήχο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην κάνετε συνομιλείτε πρόσωπο με πρόσωπο, όποτε μπορείτε. Προσπαθήστε ωστόσο να βρείτε μια ισορροπία ως προς τη συχνότητα της επικοινωνίας αυτής, με σεβασμό στο γεγονός ότι το προσωπικό σας βρίσκεται στον προσωπικό του χώρο, όπου ενδεχομένως διαμένουν και άλλα άτομα.


6. Εστιάστε στο αποτέλεσμα


Μην ανησυχείτε ότι χάνετε τον έλεγχο. Να έχετε εμπιστοσύνη στους εργαζομένους σας. Αντί να παρακολουθείτε κάθε κίνηση που κάνουν οι εργαζόμενοι, πρέπει να καθορίσετε τους στόχους και να εστιάσετε στο αποτέλεσμα.

Επικοινωνήστε μαζί μας, σε περίπτωση που έχετε τυχόν απορίες ή χρειάζεστε υποστήριξη στην προσαρμογή των δραστηριοτήτων σας.