H ιστοσελίδα αποθηκεύει μόνο τα απαραίτητα cookies για να λειτουργήσει σωστά. Με τη συγκατάθεσή σας θα χρησιμοποιήσουμε επιπλέον cookies: α. Για βελτίωση της περιήγησης (πχ. γλώσσα), επιλέξτε «ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΟΝΟ». β. Για ανάλυση της επίδοσης, λειτουργικότητάς της ιστοσελίδας και την προβολή εξατομικευμένου περιεχομένου, επιλέξτε «ΟΛΑ ΤΑ COOKIES». Για περισσότερες πληροφορίες και για να ανακαλέσετε τη συγκατάθεσή σας, πατήστε εδώ.

Moore Maritime Index 2021

Moore Maritime Index 2021

Το Moore Maritime Index "MMI", μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2020.

Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.

Τα βασικά ευρήματα που βασίζονται σε δεδομένα του 2020 είναι τα ακόλουθα:
 
  • Τα έσοδα στον τομέα των Dry Bulk Carriers μειώθηκαν σε σύγκριση με το 2019. Τα Handysize, Handymax και Panamax παρουσίασαν πτώση στα έσοδα από 12% σε 14%, ενώ τα Capesize σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση των εσόδων κατά περίπου 20%. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν οριακή αύξηση σε όλες τις κατηγορίες  στον dry bulk κλάδο. Η αύξηση κυμαίνεται από 1% έως 3% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων και προέρχεται κυρίως από τα αυξημένα έξοδα πληρώματος λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν το 2020 στα ταξίδια και τον επαναπατρισμό των ναυτικών λόγω περιορισμών της πανδημίας που επιβλήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τα διοικητικά έξοδα παρουσιάζονται επίσης αυξημένα το 2020, ενώ σημειώθηκε μείωση στα έξοδα επισκευής και συντήρησης. Συνολικά, το 2020 ήταν μια χρονιά μειωμένων καθαρών αποτελεσμάτων για τον κλάδο.
 
  • Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη πλευρά, παρουσίασε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με το 2019, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία να επωφελούνται περισσότερο. Τα VLCC ανέφεραν τη μεγαλύτερη αύξηση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος, λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της αυξημένης ζήτησης για αποθήκευση πετρελαίου κατά τους πρώτους μήνες του 2020. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, η κίνησή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με το είδος των δεξαμενόπλοιων. Τα δεξαμενόπλοια Aframax ανέφεραν σχεδόν το ίδιο επίπεδο λειτουργικών εξόδων με το προηγούμενο έτος, ενώ τα Handy, Pamanax και Suezmax ανέφεραν μείωση 2% έως 3%. Τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC από την άλλη παρουσίασαν αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Συνολικά, το 2020 ήταν μια κερδοφόρα χρονιά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Moore Maritime Index, επισκεφθείτε τη διεύθυνση moore-index.com.